Sydney, SpotX - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Overkamp - WaarBenJij.nu Sydney, SpotX - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Overkamp - WaarBenJij.nu

Sydney, SpotX

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 November 2015 | Australië, Sydney

Nadat ik meerdere keren de vraag kreeg of ik nog van plan was een blog te gaan schrijven, is hier dan eindelijk mijn eerste blog ;)

7 oktober was het dan eindelijk zo ver. Mijn vliegtuig vertrok om kwart voor 5 en samen met mam, Amy, Els en Sas gingen ee naar schiphol. Papa zouden we op Schiphol zien. Voordat we in de auto stapte heb ik Dex nog een dikke knuffel gegeven, wat natuurlijk niet zonder de nodige tranen verliep. Op Schiphol was dat niet anders, want toen hrt renmaal zo ver was om door de douane te gaan liepen de tranen over m'n wangen. Mijn eerste vlucht van Amsterdam naar Jakarta duurde 14,5 uur. Super lang natuurlijk maar de vlucht is letterlijk voorbij gevlogen door de wonderlijke pilletjes van Frank. Toen ik eenmaal wakker werd hoefde ik nog maar 3,5 uur te vliegen naar Jakarta. Op de luchthaven van Jakarta moest ik 12 uur lang wachten, achteraf was dat wel heel langen had ik beter voor een andere vlucht kunnen kiezen maarja. Toen ik uit het vliegtuig kwam probeerde ze me nog een visa on arrival aan te smeren terwijl ik die helemaal niet nodig had. Maar na enig overleg werd uiteindelijk besloten dat ik er geen hoefde te kopen.
In Sydney aangekomen kwam ik spoepeltjes door de douane, wat me alles meeviel. Op tv zie je vaak die programma's over de strenge controle op de luchthaven van Sydney, dus ik was op alles voorberreid. Ik had zelfs m'n lekkere nederlandse snoepjes die ik van m'n moeder had gehad in hrt vliegtuig achter gelaten omdat ik het risico nirt wilde nemen. Uiteindelijk heeft er niet eens iemand naar mijn bagage of wat an ook gekeken en mocht ik zo doorlopen, toch zonde van m'n snoepjes.

Eenmaal in m'n hostel was ik mijn spulletjes aan het uitpakken toen er een meisje binnen kwam. Ze vroeg of ik zin had om mee te gaan naar een bar waar zij had afgesproken met een groepje. Om van mijn jetlag was ik toch al van plan om zo lang mogelijk wakker te blijven en dst kon ik natuurlijk net zo goed in een bar doen ;) Het meisje waarmee ik naar de bar ging, bleek ook Kim te heten, wat natuurlijk heel toevallig is. In de bar was het heel gezellig en heb ik mijn eerste australische slang geleerd. Uiteindelijk heb ik mijn ogen nog kunnen openhouden tot 21.30, haha. Met Kim samen teruggegaan naar het hostel en daar een andere roommate ontmoet, een australische vrouw die een cursus aan hrt volgen was in Sydney en raad eens hoe deze vrouw heet, ook Kim. Ik was nog geen 24 uur aan de andere kant van de wereld en sliep met twee andere mensen die ook Kim heten in een kamer, toeval bestaat niet.
In mij hostel bleken verder niet veel leuke mensen te zitten en ik heb daarom ook de eerste dagen veel zelf gedaan. Een van de dingen die ik heel leuk vond was the coastal walk van Bondi to Coogee en de ferry naar Manly.

Na 5 dagen Sydney was het tijd voor surfen, surfen surfen. Met Mojo (de organisatie waarmee ik ging surfen) gingen we met de trein naar SpotX, het kamp van Mojo. SpotX is vlak bij coffs harbour en met de treinreis vanaf Sydney duurt 9 uur! Op SpotX bleef ik 10 dagen, elke dag hadden we twee keer surfles. In de ochtend moesten we meestal om 7 uur opstaan om snel te ontbijten en daarna hadden we dan twee uur surfles en 's middags hadden we dan ook twee uur waarin we samen met leraren gingen surfen en alles konden oefenen wat we 's ochtends geleerd hadden. Op SpotX is is er naast het surfen niet heel veel te doen, maar dat is helemaal niet erg want het surfen is erg intensief. Het surfen vond ik echt heel erg leuk, de leraren helpen echt heel goed en de eerste dag kan iedereen al een keer staan. De dagen erna gaat het steeds beter en heb ik zelfs een aantal keer een greenwave gepakt. Een greenwaves zijn golven wat verder van de kust en ze noemen ze ook wel greenies. Op Spot x hadden we echt een hele leuke groep met mensen en heb ik ook heel veel menden leren kennen. Tijdens onze tien dagen op SpotX was er ook een festival, hier kamen ook weer nieuwe mensen op af en hier heb ik ook weer mensen leren kennen die ik later nog een keer in Byron Bay of in Brisbane heb gezien.
Na tien dagen SpotX had ik ook nog vier dagen surfen met Mojo in Byron Bay. In Byron Bay sliepen we met z'n vieren in een tipi en dat was super koud. Ik sliep echt met een jogging broek, sokken, trui met capuchon en een dikke wollen deken! Ook liepen er heel veel kalkoenen rond onze tipi, wat echt herl irritant was. Een keet had ik in de supermarkt bananen rn een mango gekocht en die lagen op mijn bed. Een van min tipigenoten was vergeten om de deur van onze tipi dicht te ritsen en een mega grote kalkorn had wel zin in een lekkerr mango. Een engelsman die ook in mijn tipi sliep kwam terug bij de tipi en zag de kalkoen op mijn bed zitten en wilde hem wegjagen. De kalkoen, die natuurlijk heel blij was met mijn mango en bananen, was het dasr natuurlijk niet mee eens. Het werd een heel gevecht met de kalkoen en uiteindelijk heeft de kalkoen met zijn snavel een heel gat in het boek gemaakt van de engelsman. Haha.

Helaas moet ik nu afsluiten omdat ik geen tijd meer heb, maar ik heb natuurlijk nog veel meer verhalen. Ik ga proberen om snel weer wat te plaatsen.